FANDOM

Agent to druga edycja programu Agent. Program realizowano od 24 września 2001 roku w Hiszpanii, a jego emisja rozpoczęła się 30 grudnia 2001 roku na antenie TVN. Prowadził Marcin Meller.

Opis programuEdytuj

W programie bierze udział 12 uczestników – 6 kobiet i 6 mężczyzn, którzy wyjeżdżają za granicę. Ich zadaniem jest wykonywanie określonych zadań: fizycznych lub umysłowych, za które jest przewidziana określona suma pieniędzy. Wśród nich jest Agent – jedna osoba wytypowana przez producentów programu, której zadaniem jest przeszkadzać pozostałym uczestnikom w zdobyciu pieniędzy do puli osoby wygranej i jednocześnie nie dać się wykryć.

Każdy odcinek zawiera relację z zazwyczaj dwóch, trzech zadań, które są w rzeczywistości wykonywane przez dwa dni. Na koniec każdego odcinka wszyscy zawodnicy odpowiadają na pytania dotyczące agenta (15 pytań). Osoba, która udzieliła najmniej poprawnych odpowiedzi, odpada z programu. W pierwszych trzech edycjach uczestnicy dowiadywali się o wynikach testu na uroczystej kolacji, poprzez otwarcie koperty, w której znajdowało się zielone piórko oznaczające pozostanie w programie lub czerwone piórko oznaczające wyjazd do domu.

Po 20 dniach w grze zostaje trzech zawodników, którzy w finałowej walce odpowiadają na 50 pytań dotyczących całego pobytu i działalności Agenta. Na rozstrzygającej wszystko kolacji finaliści, którym towarzyszyli wszyscy wcześniej wyeliminowani uczestnicy, otwierają koperty, w których teraz znajdują się trzy kolory piórek – zielone, wskazujące zwycięzcę, czerwone – przegranego i czarne – określające Agenta.