FANDOM

Kinga Rusin (ur. 9 marca 1971 w Warszawie) – polska prezenterka i dziennikarka telewizyjna.

Córka Marii, wieloletniej pracownicy biura handlu zagranicznego TVP i Pawła Rusinów. Jako dziecko występowała wraz z Katarzyną Skrzynecką w Zespole Pieśni i Tańca "Varsovia".

EdukacjaEdytuj

Kinga Rusin jest absolwentką XXXIII Liceum Ogólnokształcącego im. Mikołaja Kopernika w Warszawie. Studiowała italianistykę na Uniwersytecie Warszawskim.

KarieraEdytuj

Do TVP trafiła z castingu w 1992 roku. Była na trzecim roku italianistyki. Program, który miała prowadzić, nigdy nie powstał, ale została tam jako tłumaczka. Pracowała w redakcji programu "Randka w ciemno", pierwszego na zagranicznej licencji. Następnie, na początku 1993 roku dołączyła do grona słynnych spikerów takich jak Edyta Wojtczak, Jan Suzin, Krystyna Loska, Bogumiła Wander, jako prezenterka oprawy dnia. W 1994 roku została uhonorowana statuetką Wiktora w kategorii „Odkrycie telewizyjne roku”. 3 czerwca 1994, po roku znajomości, poślubiła dziennikarza Tomasza Lisa, z którym wyjechała do USA. Do Polski wróciła w 1997 i została prowadzącą magazynu Wizjer TVN. Po odejściu z TVN, zajęła się wychowywaniem swoich dwóch córek.

Od września 2005 roku na antenie TVN prowadzi weekendowe wydania porannego programu Dzień Dobry TVN (do czerwca 2008 w parze z Marcinem Mellerem, od września 2008 do 3 kwietnia 2016 z Bartoszem Węglarczykiem, a od 16 kwietnia 2016 w duecie z Piotrem Kraśko).

Od 10 września do 12 listopada 2006 roku brała udział w czwartej edycji Taniec z gwiazdami, emitowanego w TVN. Jej partnerem został Stefano Terrazzino, z którym wygrała finał programu. W maju 2007 roku wystąpiła w specjalnym odcinku programu – Taniec z gwiazdami. Najpiękniejsze tańce, w którym wykonała rumbę w parze ze Stefano Terrazzino. Ostatecznie para wygrała odcinek, zdobywając 28,29% głosów widzów, dzięki czemu otrzymali statuetkę o nazwie „Złota Dziesiątka”.

W latach 2007–2010 była prowadzącą pięciu edycji You Can Dance – Po prostu tańcz w TVN, a od szóstego do ósmego sezonu pełniła funkcję jurorki. W grudniu 2007 roku poprowadziła specjalny odcinek programu Po prostu taniec w TVN. Wiosną 2016 roku poprowadziła program Agent – Gwiazdy w TVN.

W 2010 roku, wraz z Małgorzatą Ohme napisała książkę pt. Co z tym życiem?. We wrześniu 2016 roku ukazał się jej poradnik Jak zdrowo i pięknie żyć, czyli ekoporadnik.

Kinga Rusin jest wiceprezesem Fundacji ABCXXI – Cała Polska czyta dzieciom, a także współwłaścicielką marki „Pat&Rub”, produkującej kosmetyki ekologiczne.

NagrodyEdytuj

  • 2008: Laureatka Wiktora Publiczności
  • 1994: Laureatka Wiktora w kategorii Odkrycie telewizyjne roku

Życie prywatneEdytuj

W 1993 roku w TVP1 poznała Tomasza Lisa, z którym w 1994 rok wzięła ślub. Następnie wyjechała z mężem do Stanów Zjednoczonych, gdzie Lis był korespondentem Wiadomości. Rozwiedli się 28 czerwca 2006 roku. Mają dwie córki: Polę i Igę.